Christina Yndeheim
Regionchef – CommunicateVad har du för roll och arbetsuppgifter på Vinnergi?
Jag är Regionchef för Communicate Syd och utgår från vårt kontor i Malmö. Mina medarbetare och jag arbetar för att skapa värde för våra kunder i regionen. En viktig del av mitt och teamets arbete är att förstå behov och utmaningar hos våra kunder och titta på hur vi kan bidra med kompetens och förslag på lösningar som ger våra kunder fördelar in sin affär.
På vilka sätt är Vinnergi en bra arbetsgivare?
Vi värdesätter vår mångfald och olikheter och uppskattar verkligen varandra. Det finns ingen prestige, bara stort engagemang och vilja - alla är med och bidrar på vår tillväxtresa. För egen del som inte varit med så länge så känns det som att jag kommit ”hem”.
Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa är att få arbeta nära både kunder och medarbetare och att få vara med och växa verksamheten för att kunna leverera inom nya områden som är viktiga för våra kunders utveckling.
Hur ser du på möjligheterna i din region inom ditt affärsområde? Det händer mycket hos våra kunder i regionen och tempot är högt. Vi kommer in med spetskompetens och högt engagemang för att skapa mervärde. Det kan vara igenom att bidra med nya smarta lösningar eller nytänkande gällande processer och arbetssätt.
Vad är nyckeln till att vara en bra ledare?
Att kunna skapa ett tryggt och positivt klimat som uppmuntrar till kunskapsöverföring, delaktighet och egen utveckling och inte minst ger positiv energi som vi tar med oss in i våra kundrelationer.
Hur bygger ni lagkänsla på kontoret?
Vi tycker om att umgås😊. Det behöver inte vara stora och dyra aktiviteter som skapar goda relationer. Förra veckan hade vi t ex glassträff, de som kunde möttes för en italiensk glass i solskenet, vi har också spelkvällar på kontoret och andra teamaktiviteter.
Vad betyder vår värdegrund H.E.R.O för dig?
Vår värdegrund betyder mycket för mig och jag vill slå ett extra slag för glädje. Idag är tempot högt hos oss och våra kunder, många möjligheter men också en del utmaningar vi ska lösa på resan. Vad är det då som håller ihop oss? vad är det då som gör att kunderna ger oss ökat förtroende? För mig hör stolthet och glädje ihop. När vi är stolta och känner glädje i det vi gör presterar vi också bättre, något våra kunder märker och ger oss ökat förtroende.
Hur kopplar du av från jobbet när du är ledig?
En vanlig helg för mig innebär mycket frisk luft, träning , god mat och en och annan fotbollsmatch från åskådarbänken.